Derechos Reservados-Copyright © N°5026625 Dirección Nacional del Derecho de Autor República Argentina

sábado, 20 de febrero de 2016

Glifosat: Tres dones activistes van assistir a la reunió anual d’accionistes de Monsanto

Gracias País Vasco por publicarlo en catalán!


CASELLÀT A SOTAELLES SÓN “MAMÁS A TRAVÉS D’AMÈRICA” ​​(MOMS ACROSS AMERICA) D’USA, “ELS NENS TENEN DRET A SABER” (KIDS RIGHT TO KNOW) DE CANADÀ, I MOVIMENT SHAKA (SHAKA MOVEMENT) DE MAUI, HAWAII.

Per Graciela Vizcay Gomez

-Les Tres generacions de dones van assistir a la junta anual d’accionistes de Monsanto el 29 de gener i van presentar múltiples raons per les quals Monsanto ha mitigar els riscos de RoundUp, (glifosat), donar suport l’etiquetatge dels aliments genèticament modificats i canviar la direcció dels seus negocis.

Anne Temple, mare i líder de Moms Across America, representada per John Harrington d’Inversions Harrington, va anar a la reunió amb Rachel Pares, una jove de 16 anys d’edat, fundadora de Kids Right to Know, i Beth Savitt, àvia i president del Shaka Movement hawaià.

– “Els nostres éssers estimats estan emmalaltint i morint a un ritme alarmant”, va dir Temple a la junta d’accionistes. “No obstant això la salut de les nostres famílies millora quan mengen orgànic per evitar els OGM i els productes químics tòxics.”

Rachel Pares, va explicar que “A gairebé dues dècades que els cultius genèticament modificats s’han incorporat al nostre menjar, s’han realitzat estudis a llarg termini en la salut humana. No obstant això, els estudis d’alimentació s’han realitzat només en animals i els resultats són alarmants: el dany d’òrgans, trastorns digestius, tumors, infertilitat i avortaments “.

Beth Savitt ha afegit que “El president del Panell de Càncer a 2008 Recomano l’aplicació del Principi de Precaució en relació als pesticides. Podem parar i provar? Podem practicar el jurament hipocràtic i No fer mal? Això és tot el que estem demanant “.

El Shaka Movement de Savitt va aprovar una moratòria de transgènics a Maui, que exigeix ​​que la sembra de transgènics s’aturin fins que les proves de seguretat es concloguin i demostri que estem fora de perill de les combinacions químiques utilitzades. Monsanto va gastar més de $ 9 milions de dòlars per lluitar contra la moratòria, molt més del que hauria gastat en les proves. La moratòria va ser aprovada de totes maneres, però un jutge local va revocar la llei. En l’actualitat, l’apel·lació està en procés. La preocupació de les tres dones és que, mentrestant, a Monsanto se li permet continuar enverinant el nostre menjar, l’aigua i el planeta.

Savitt va insistir: – “Maui és un experiment a l’aire lliure i la terra i la gent està pagant un preu, amb la nostra salut. Afirmem el nostre dret a la salut”.

John Harrington d’Inversions Harrington va afegir: – “És realment increïble per a mi que a Monsanto se li permeti que continuï posant en perill la salut i la seguretat pública”. Recordem que anys enrere el 2010, Harrinton també va recomanar a l’Assemblea d’Accionistes d’Apple, la immediata publicació d’una memòria de Sostenibilitat on informe i transparent la seva política de reducció d’impacte ambiental, però l’empresa es va negar sempre.

Anne Temple va comptar molt més de aquesta reunió al blog de MAM’S, aquí un resum de les seves dites, amb majúscules incloses, ressaltant el seu enuig:

– “Quan ens vam asseure a l’assemblea d’accionistes, amb prop de 100 altres persones, vaig veure al CEO Hugh Grant i el seu cap brillant a la part davantera de la sala. Aquí està. Ell. Darth Vader amb un accent escocès. Somrient i cotorreo i saludant a tothom. Algú ens va assenyalar a nosotros.Ahora tinc l’oportunitat d’estrènyer la mà de l’home que representa tot el que odiem i contra qui estem lluitant. Però em vaig dir: – “Per descomptat que havia de donar-li la mà. Tu ets aquí per parlar, no perquè et expulsin per mala conducta “. Així que em vaig apropar, em vaig presentar i em vaig assegurar de mirar-lo directament als ulls amb la ferma determinació (que entengui que Un. No m’espanta amic) .Després es va presentar a Bet, qui va procedir a donar ell un collaret de flors i una salutació en tota regla de Hawaii, i després li va dir “senyor Grant, vostè ha de mirar-me als ulls perquè sigui una salutació apropiat, i ell va contestar” el sé, però ell evitava el contacte visual. Vam haver de veure el vídeo de propaganda sobre com de gran és Monsanto, de la forma precisa que es treballa (sense cap menció de la deriva), com l’empresa va a salvar el món, i crec que realment s’ho creuen. Beth, Rachel i jo ens miràvem davant la quantitat de falsedats que s’estaven explicant. 

Discussió avorrida molt i molts contes del meravellós que són els seus productos.Cuando pretenien votar, vaig interrompre demanant la veu, no recordo molt,excepte que hi havia un munt d’ulls mirant-me, i jo sabia que molts d’ells amb odi (com t’atreveixes a parlar malament de la meva empresa estimada?).Els punts més importants tractats durant la reunió van ser: la manca de transparència en el lobby (lobby), el conflicte d’interessos amb el director general, que també és el president de la Junta, la manca de proves de seguretat, el mal ús deRoundUp, la manca d’etiquetatge, i el reconeixement que el RoundUp (glifosat), té qualitats que causen càncer i ho saben des de 1983.

Si Monsanto no s’ocupa d’aquests punts, només pot esperar-se a haver de tancar més oficines i acomiadar més treballadors. Jo simplement no veig com es pot passar per alt els riscos associats amb el RoundUp. Després que vaig acabar em vaig asseure, però jo volia sortir del meu seient en aquell mateix moment i començar a cridar el MERDA que era el grup complet. Però volia que em deixin seguir parlant i que no em expulsin de la reunió.

Bet va parlar molt eloqüentment a favor de la transparència en el lobby i Lisa Lindsley, va fer molt èmfasi quan va dir que el director general de Monsanto no hauria de ser també el president de la junta directiva.

Rachel es va aixecar i va parlar al final, que ha estat treballant per aconseguir l’etiquetatge del nostre menjar des que tenia 11 anys, una part del que va dir va ser que- “Si realment creuen que la seva tecnologia de modificació genètica és segura, si realment creuen que té el potencial d’alimentar al món, per què ho estan tractant com si fos un petit secret brut que no es poden mostrar en les etiquetes dels aliments per què, si aquest tipus de tecnologia està provada, estàs lluitant, en lloc de promoure-”

Hugh es va aixecar i va dir que el nostre meravellós govern està tractant de fer precisament això !! I a la pantalla mostrava una imatge de la nova etiqueta i com es va a mostrar tot en el producte alimentari.¿No és meravellós? .Bé, El que no estava mostrant era que tot el que es vegi en l’etiqueta dels aliments és només un codi QR (1) .Ara la meva sang hervía.Así que em vaig aixecar i li vaig dir a tothom el discriminatòria que era aquesta suposada solució de codi QR, per a la nostra demanda per saber el que està en el nostre menjar. Quantes persones no tenen telèfons intel·ligents amb l’aplicació instal·lada per llegir aquests codis? I quantes mares ocupades (que fan el 85% de la compra d’aliments) té el temps per carregar l’aplicació i escanejar tot a la botiga? RIDÍCUL. Això no és una solució. És un encobriment.
Així que, dit això, truqueu al número que apareix a la imatge a l’esquerra i digui-li al seu senador “sabem que això no és la solució”, “Aquest aliment conté ingredients modificats genèticament” aquesta serà una millor solució. El que realment volem és un BAN. Deixeu-me expressar-ho d’una altra manera perquè tots puguin entendre el que volem (ja saben qui són). “Volem que la producció de glifosat sigui detinguda. No volem que s’utilitzi per a qualsevol propòsit. Originalment va ser desenvolupat per l’empresa Stauffer Chemical Company (2) per netejar a l’interior de les calderes comercials en els anys 60. Monsanto va comprar la molècula de ells en 1964 quan descobreixen que les aigües residuals de la neteja d’aquestes calderes va matar tot el que tocava. Ni tan sols volem utilitzar-lo en el nostre menjar o en el nostre entorn per qualsevol motiu. Aquesta molècula MAI s’ha de crear de nou “.” PERÍODE: Posi una mica de vinagre a les calderes i deixeu reposar una estona. Així és com jo net el meu humidificador. Funciona molt bé i NO MATEN LA GENT ”

Per cert, després que jo vaig dir això, Hugh em va dir que Monsanto va desenvolupar el glifosat.“Malauradament Hugh, vostè està equivocat en aquest cas, així com la majoria TOTA LA RESTA QUE VA SORTIR DE LA SEVA BOCA A LA REUNIÓ”. Bé, la reunió ha acabat. El món segueix girant i el nostre treball continua com abans. “.

No és poc, noies, ficar-se a la boca del llop, i mantenir l’aplom. No es tracta de clavar “escopinades” ni de “llançar-se a pis” per després inventar que hi va haver cops i repressió, això és per mediàtics estèrils. Una cosa semblant a aquesta junta va succeir en la meva denúncia contra el Senasa davant el BID, i la meva dissertació davant la Comissió d’Assumptes Agraris de la Cambra de diputats de la província de Buenos Aires, amb la diferència que vaig haver d’enfrontar als llops sola.Així que aplaudiments per a vostès des de l’Argentina! Felicitacions! Bona feina dones! .-

notes:
1) Un codi QR o “codi de resposta ràpida”) és un mòdul per emmagatzemar informació en una matriu de punts o en un codi de barres bidimensional que veiem enganxats a tots els comerços exigit per AFIP.

2) Aquesta informació surt a la llum en la investigació de la Facultat de Medicina de la Universitat de Rajarata a Sri Lanka i el Dept. de Ciències de la Salut de la Universitat Estatal de Califòrnia, “Glyphosate, Hard Water and Nephrotoxic Metals: Are They the Culprits Behind the Epidemic of Chronic Kidney Disease of Unknown Etiology in Sri Lanka? ” L’article assenyala que abans que Monsanto comprés els drets de glifosat i el comercialitzés com un herbicida, va ser utilitzat per Stauffer Chemical Company com un agent quelant per a tubs de desincrustació, cilindres d’aigua calenta i calderes.


Font: Zero biocides

No hay comentarios.:

Publicar un comentario

Gracias por tu opinión!